Text Size
FacebookTwitterLinkedin

Social media

Introductie

social mediaSocial media, ook binnen de VNOG zijn ze niet meer weg te denken. Veelal gebruiken we deze voor communicatie met de inwoners van onze regio. Ook de meeste brandweerposten in de regio hebben een Facebookpagina of Twitter account. Regelmatig gebruiken de organisatieonderdelen social media nog niet zoals zou moeten, zo blijkt uit recente voorvallen. Op deze pagina's bieden we collega’s een handreiking door ze ‘tips & tricks’ aan te bieden.

Er wordt nu veelal gesproken over Facebook en Twitter omdat dit de meest gebruikte middelen zijn binnen de korpsen. Uiteraard vallen hier alle social media onder zoals LinkedIn, Youtube, Flickr en Pinterest. Maar ook platforms waar men met elkaar in discussie kan zoals Hulpverleningsforum.nl en het twitteraccount HVincidentNL.

Lees meer...

Richtlijnen en Tips & tricks

tips2Hier vind je handige informatie en voorbeelden hoe je de Facebook- of Twitterpagina van jouw korps zo handig en verstandig mogelijk kunt inzetten.

pdfRichtlijnen en Tips & tricks

Voorbeelden social media

Binnen de VNOG loopt een campagne om collega's te wijzen op berichtgeving op social media. Hier vind je casussen/voorbeelden. Hoe het wel moet maar ook hoe het níet moet.

Lees meer...

Documenten / downloads

VeilighReg cartoon3 v1 DEFHier vind je documenten over de social media richtlijnen voor brandweerposten binnen de VNOG. Het BMT is akkoord gegaan met de richtlijnen social media binnen de VNOG.

Lees meer...

Meer informatie / vragen?

Voor meer informatie over het gebruik van social media door brandweerkorpsen kun je contact opnemen met Robert Spijkerman van de afdeling Communicatie. Mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.