FacebookTwitterLinkedin

Aanpassingen online werkomgeving: wat moet ik zelf doen?

ms authenticator appDe aankomende maanden verandert jouw online werkomgeving. We gaan straks over op nieuwe systemen. Je hebt dan bijvoorbeeld Microsoft Teams en Onedrive.  Om goed gebruik te maken van alle nieuwe systemen, moet je nu wat doen. Dit geldt voor iedereen met een VNOG-account.

Vanaf vrijdag 3 juli tot en met dinsdag 7 juli verricht ICT enkele aanpassingen. Je krijgt hierover een mail met instructie wat je vervolgens zelf moet doen. Hieronder lees je daar vast meer over.

Wat moet ik nu doen?

We hebben straks een andere manier om online in te loggen op je werkomgeving. Dat gaat via de ‘cloud’ en moet veilig gebeuren. Daarom heb je Microsoft Authenticator nodig. Je installeert dit eenmalig en stelt het in op alle apparaten die je voor je werk gebruikt. Denk dan aan je laptop, smartphone of tablet/iPad.

Wat gaat er mis als ik het niet doe?

Let op: je installeert de Microsoft Authenticator, maar logt nog in op MobilePass om Citrix in te komen. De Authenticator heb je nu ergens ander voor nodig. Binnenkort kun je online een werkplek reserveren op een VNOG-locatie. Dit systeem heet OfficeBooking. Het werkt alleen als je Microsoft Authenticator hebt geïnstalleerd.

De meesten van jullie loggen in op de Citrix omgeving, hiervoor gebruik je je “ACHTERNAAM+Voorletter als login. Voor de Citrix omgeving blijft dat ook zo. Voor de Werkplek 365 log je in met je e-mail adres.

Hoe installeer ik dat?

In de bijlage vind je een korte uitleg hoe je Microsoft Authenticator installeert.

  1. Download de Microsoft Authenticator app op je mobiel.
  2. Maak in de webbrowser op je PC de instellingen voor de koppeling van de Microsoft Authenticator met de VNOG.
  3. Koppel in jouw PC (als je Outlook lokaal heb staan) de Outlook VNOG mail opnieuw.

Wat heb ik nodig voordat ik begin met instellen?

  • Je Apple ID of GooglePlaystore account   (login en paswoord)
  • Je VNOG mail adres  en wachtwoord

Handleidingen

Het pakket OfficeBooking is een van de nieuwe systemen die gebruik maakt van het inloggen via de Cloud. Voor het instellen hiervan zijn er handleidingen. Kom je er zelf toch niet uit? Neem dan contact op met de Servicedesk.