FacebookTwitterLinkedin

Opvallen met betaalde campagnes

betaalde advertenties kleinJe zult je misschien afvragen: waarom betaalde campagnes op social media als het ook gratis kan?

In deze tijden van economische groei zijn er vele vacatures bij bedrijven, instellingen en overheidsorganisaties. Al die vacatures worden gedeeld via social media. Maar omdat er zoveel vacatures gedeeld worden via social media vallen ze ook minder goed op bij potentieel geïnteresseerden. Kortom, in een grote vloedgolf van vacatures in je tijdlijn van LinkedIn, Facebook of Instagram valt er wel eens wat informatie weg. Ook de VNOG moet dus extra moeite doen om op te vallen met vacatures! En bovendien, een professionele organisatie als de VNOG hoort zich ook op social media goed te presenteren. Een betaalde campagne is geen leuk speeltje maar bittere noodzaak.

Sinds deze maand hebben we daarom de mogelijkheid om vacatures ook betaald te plaatsen op LinkedIn (beroepsvacatures), Facebook en Instagram (brandweervrijwilligers). Met deze betaalde vacatures kunnen we heel gericht mensen benaderen die bepaalde groepen op LinkedIn volgen. Stel we zoeken een Hoofd Bedrijfsvoering, dan kunnen we de advertentie heel gericht laten zien aan mensen die op LinkedIn bepaalde groepen volgen als Management, Bedrijfsvoering etc.

Voor betaalde campagnes voor het vinden van nieuwe vrijwilligers kunnen we heel gericht in een dorp of stad campagne voeren, waarbij we iedereen in die plaats tussen de 20-45 jaar de advertentie laten zien in hun tijdlijn, eventueel gecombineerd met groepen als interesses. Andere veiligheidsregio’s hebben al zeer goede ervaringen met deze manier van werven.

Voordelen
Je zult je misschien afvragen: waarom betalen als het ook gratis kan? Een van de argumenten hiervoor hebben we hierboven al genoemd (opvallen in de grote brij aan berichten op social media). Verder wil je net als vroeger, toen bedrijven en organisaties betaalde advertenties plaatsten in bladen als Binnenlands Bestuur en Intermediair, heel gericht mensen met bepaalde interesses aanspreken. En dan is een betaalde advertentie op social media vele malen goedkoper dan een advertentie in een krant of blad als Binnenlands Bestuur.
HRM, IB en Communicatie trekken hier samen in op.