FacebookTwitterLinkedin

Over vertrouwenspersonen, risicobeheersing en meldkamer brandweer

OR ketting aangepast formaatAfgelopen dinsdag voerden de OR en de waarnemend bestuurder overleg met elkaar. In dit overleg werden als eerste enkele bedrijfsvoeringzaken besproken. Het startte met het gesprek over de vertrouwenspersoon. De bestuurder vertelde dat twee vrouwelijke collega’s momenteel worden opgeleid. Als zij hun opleiding hebben afgerond worden ze aan het personeel voorgesteld.

Instroomeisen medewerkers 24-uursdienst
Eerder vroeg de OR om uit te zoeken of de instroomeisen van de medewerkers in de 24-uursdienst verlaagd konden worden. De bestuurder vertelde dat deze vraag uitstaat en dat een antwoord nog even op zich laat wachten. Dat heeft te maken met een hoge werkdruk bij het team HRM. De collega’s van dit team zijn nu vooral druk met de invoering van het E-HRM systeem en verbeteren van het programma Veiligheidpaspoort.

Voortgang project PRIO1!
De bestuurder besprak de voortgang van het project PRIO1!. De resultaten worden begin december met enkele leden van het bestuur besproken. Het streven is om 31 december de activiteiten van het project over te hevelen naar de lijn.

Interim directeur en afdelingshoofd Bedrijfsvoering
Aankomende donderdag neemt het dagelijks bestuur een besluit over de interim invulling van de functies algemeen directeur en afdelingshoofd Bedrijfsvoering. Voor deze laatste functie zijn twee personen bereid gevonden deze taken op zich te nemen. De ene gaat zich richten op het financiële deel van de VNOG, de ander houdt zich bezig met HRM.
De OR heeft een advies gemaakt dat hij deelt met de voorzitter van het dagelijks bestuur, en later met alle medewerkers.

Risicobeheersing ‘In beweging blijven’
De OR en bestuurder bespraken het overzicht van de afdeling Risicobeheersing. Het overzicht geeft een bepaalde structuur weer en verdeelt hierover de medewerkers. De bestuurder stelt dat het gaat om een tijdelijke situatie. Eerder legde de OR enkele vragen uit de achterban aan de bestuurder voor. Gezamenlijk worden deze binnenkort beantwoord. 

Rooster meldkamer  brandweer
Op verzoek van de veiligheidsdirectie levert de meldkamer brandweer meer calamiteitencoördinatoren. Om dit mogelijk te maken wordt het roostersysteem aangepast. Er ligt nu een rooster dat theoretisch lijkt te kloppen en dat echter in de praktijk moeilijk is in te vullen. De centralisten hebben bij hun leiding enkele suggesties aangeboden.
Binnenkort praten de OR’en van de veiligheidsregio’s IJsselland en VNOG en de beide directeuren over manieren om de knelpunten op te lossen. De OR zal er voor pleiten dat zij ook praten met de centralisten.

Vragen
Als je vragen en of opmerkingen hebt, stuur dan een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..