Digitale Werkplek 2020

Voor alle beroepsmedewerkers Mijn VNOG

Cloud workspace downloadOveral toegang tot je persoonlijke en afdelingsdocumenten, automatisch inloggen op zoveel mogelijk applicaties en efficiënter werken door documenten te delen in plaats van te mailen. Zomaar enkele voordelen van de nieuwe digitale werkplek die alle beroepscollega’s krijgen. Met de nieuwe digitale werkplek nemen we afscheid van Citrix. Een flinke verandering dus! De komende tijd nemen we je stapsgewijs mee in deze verandering.
De VNOG heeft enige tijd geleden het zogenaamde ‘Organisatieplan VNOG Risicogericht’ opgesteld. Voor de realisatie van het derde hoofddoel, ‘VNOG is een informatiegestuurdeorganisatie’, is een aantal thema’s en een aantal projecten gedefinieerd. Tijdens de medewerkersbijeenkomsten haalde onze directeur Diemer Kransen dit ook nog eens aan: het delen van informatie is komende jaren een van de speerpunten.

Lees meer...

Hoe komt Mijn VNOG eruit te zien?

screendumpje mockup2Inmiddels is het ontwerp voor Mijn VNOG bekend. Klik op de pdf hieronder voor een vergroting met uitleg. Bekijk de afbeelding via een tablet/smartphone door met je vingers het scherm te vergroten.

pdfUitleg van Mijn VNOG

Meer info over Mijn VNOG?

Heb je na het lezen van de informatie op deze pagina nog vragen, neem dan contact op met de collega die namens jouw afdeling in de klankbordgroep zit voor Mijn VNOG. Je kunt eventueel ook een mail sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Documenten delen met Teams en OneDrive

Een belangrijk onderdeel van Digitale Werkplek 2020 is het opslaan en delen van documenten in Teams en OneDrive. Iedere beroepscollega krijgt vanaf het tweede kwartaal van volgend jaar de beschikking over deze nieuwe werkplek.

De F-schijf en de G-schijf zijn nu nog de plekken waar documenten worden opgeslagen. Met de komst van Teams en OneDrive gaat dit veranderen. OneDrive is de vervanger van de G-schijf en daarmee de opslag van je persoonlijke documenten. Teams is de plek waar je gezamenlijke documenten opslaat en dus de vervanger van de F-schijf. Behalve documentopslag bevat Teams mogelijkheden als chatten, plannen en het bijhouden van actielijsten.

Lees meer...